Bertil Horberg, lo sviluppatore della serie di Gunman Clive, ha avvertito tutti i giocatori tramite twitter che la sua ultima creazione, Gunman Clive HD, presenta qualche problema che verrà prontamente risolto con una prossima patch.
Un primo bug riguarda l’audio che non viene correttamente riprodotto, il secondo invece riguarda una certa texture di un materiale che viene rimpiazzata da un’altra texture casuale quando il gioco è installato su un hard disk esterno.
Actually, that bug may still appear when running from internal memory it seems, but it should be less likely at least
— Bertil Hörberg (@BertilHrberg) 2 Settembre 2015
It should have been in a separate preload list but wasn’t, and somehow it got loaded in time anyway when running from internal memory — Bertil Hörberg (@BertilHrberg) 2 Settembre 2015
If anyone’s curious, it’s one material(specifically the train wheels in GC1) that won’t get initialised properly if it’s loading is too slow
— Bertil Hörberg (@BertilHrberg) 2 Settembre 2015
so it’ll display a random texture and on animated objects it will behave weirdly. — Bertil Hörberg (@BertilHrberg) 2 Settembre 2015
Please install it on internal memory until I can patch it; the game is tiny, it should fit
— Bertil Hörberg (@BertilHrberg) 2 Settembre 2015
I believe I’ve fixed the audio issue now but quite hard to verify. need some more testing. it’ll take some time to get the patch out anyway — Bertil Hörberg (@BertilHrberg) 2 Settembre 2015